Corolla KE11 -70

Projekteista juttua, kuvia yms. Tähän kansioon vm -78 ja sitä vanhemmat
Alueen säännöt
Vuosimalli raja tähän kansioon on sitten -78
Ennen kuin teet uuden aiheen niin lue tämä

Corolla KE11 -70

ViestiKirjoittaja Tonpsa » La Loka 2013 12, 17:58

EDIT: Kuvien osoitteet vaihtuivat. Kuvat löytyvät osoitteesta: http://s1273.photobucket.com/user/Tonps ... t=3&page=1

Otsikonmukainen vehje tuli hommattua reilu viikko sitten. Heti historiasta sen verran, että seissyt tallissa viimeset yhdeksän vuotta. Katsastettu viimeksi vuonna 2003. Ollut vuoteen 2005 saakka alkuperäisellä omistajalla, joten olen periaatteessa auton kolmas omistaja.


Auton osto tapahtu pimeellä, joten ei heti kaikkia yllätyksiä välttämättä nähny :D Mutta sitten kun seuraavana päivänä autoo rupes paremmin tarkasteleen ei siitä mitään yllätyksiä löytynyt. Tosiaan todella hyvä auto pelleiltään, varapyöräkotelossa oli n. 2 millin reikä. Muuten selvitty pintaruosteella helmoissa ja pohjassa kuskin lattiassa. Repsikan helman kerkesinkin jo neekerintukalla hiomaan pellille eikä mennyt pelti kertaakaan puhki :)


Molemmat takakaaret on tosiaan jollakin tapaa korjattu jo joskus, mutta täysin kovat on vaikka kittipinta näyttäisi olevan. Maalailuhommia onkin sitten luvassa kunhan saan auton takas leimaan :)

Kuskin puolelta kerkesinkin jo etusisälokarinkin jo irrottamaan ja täysin tervettä ja massattua peltiähän sieltä alta paljastu.

Hioin lokarista huonot massat pois ja uudet tilalle.

Sisältä auto on täysin tehtaan kuoseissa, lukuunottamatta (ilmeisesti) Korpivaaran asentamaa mankkaa ja kartiokajareita hattuhyllyllä. Niin ja ratin vaihdoin vähän mukavampaan :D

Moottori on joskus vaihdettu 3K-H:ksi. Vesipumpun vaihdoin heti alkuun, koska vanhassa oli lähemmäs sentin klappi akselissa :D Muuten kone toimiikin ihan hyvin, vetoja on ihan riittävästi tuohon koppaan. Tyhjäkäynti tosin vähän hakusessa. Jarrut vaatisivat vähän herkistelyä, jumittavat hiukan. Vanha omistaja sanoi rempanneensa ne keväällä, mutta onhan se nyt siitä jo puoli vuotta seissytkin. Toisen takajarruvaijerin se oli vaihtanu uuteen.

Katsastukseen auto vaatisi peilin ja pakoputken takaosan. Ke20 takaputki tuli jo hommattua, mutta ei sovi aivan suoraan paikalleen. Tässä pelissä on etupätkä Marteliuksen tekemä ja vissiin vähän alkuperäistä etuosaa lyhyempi.
Viimeksi muokannut Tonpsa päivämäärä La Helmi 2014 22, 16:26, muokattu yhteensä 1 kerran
Tonpsa
 
Viestit: 68
Liittynyt: Ke Loka 2012 24, 15:30
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Corolla KE11 -70

ViestiKirjoittaja corolla_ke20 » Su Loka 2013 13, 11:37

olikos tämä siikajoella aiemmin myytävänä? :roll: myyntikuvista sai nopeasti vilkaistuna käsityksen että lahoa riittäisi mutta tuohan näyttää 100 kertaa paremmalta aihiolta mitä myyntikuvat antoivat käsittää 8)
Toyota Corolla ke20 -73 3k kesäauto
Toyota Corolla ke30 -80 4k varaosa?!?
Toyota Corolla ke36 -79 3k leimattu 4 vuoden seisomisen jälkeen 2013
Toyota Corolla ke20 -75 ?k 2kpl varaosa/projekteja
Toyota Corolla ke30 -7? ?k turvakaarellinen kori
corolla_ke20
Kultajäsen
 
Viestit: 331
Liittynyt: To Touko 2008 22, 10:56
Paikkakunta: Raahe

Re: Corolla KE11 -70

ViestiKirjoittaja Tonpsa » Su Loka 2013 13, 14:22

corolla_ke20 kirjoitti:olikos tämä siikajoella aiemmin myytävänä? :roll: myyntikuvista sai nopeasti vilkaistuna käsityksen että lahoa riittäisi mutta tuohan näyttää 100 kertaa paremmalta aihiolta mitä myyntikuvat antoivat käsittää 8)

Siikajoelta joo hain. Tosiaan helmat jotka kuvissa näytti ruosteisilta oli vaan pintaruosteessa. Puhki en mistään rälläkällä saanut. Kuskin lattiassa on pieni reiän alku minkä eilen löysin ja sitten tosiaan siellä varapyöräkotelossa yksi reikä.
Tonpsa
 
Viestit: 68
Liittynyt: Ke Loka 2012 24, 15:30
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Corolla KE11 -70

ViestiKirjoittaja Tonpsa » Ke Loka 2013 16, 19:31

Eilen käytin autoo leimalla, ei tullu leimaa mutta ei hirveetä vikalistaakaan. Eli takajarrusylkät pitänee vaihtaa ja takaa pyöränlaakerit. Huomenna vissiin vien auton laitettavaksi, laakerihommiin ei omat taidot taivu :D

Leimalle tuli Masan kanssa putki tehtyä, vuotaahan toi liitos mutta ei siitä leimasetä mitään sanonu.
Kuva
Kuva

Tosiaan putken takapätkä on KE20:stä, edestä liian lyhyt ja takaa liian pitkä :)
Tonpsa
 
Viestit: 68
Liittynyt: Ke Loka 2012 24, 15:30
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Corolla KE11 -70

ViestiKirjoittaja RollaKE10 » To Loka 2013 24, 21:08

Kuva

Onko tollaset "hyllyt" tossa kojelaudan alapuolella alkuperäsesti?
RollaKE10
 
Viestit: 32
Liittynyt: Ti Heinä 2013 23, 14:50

Re: Corolla KE11 -70

ViestiKirjoittaja Tonpsa » To Loka 2013 24, 22:13

RollaKE10 kirjoitti:Kuva

Onko tollaset "hyllyt" tossa kojelaudan alapuolella alkuperäsesti?


Kyllä uskoisin, että on. Sitä en tiedä kuuluuko ke10:ssä olla vai onko "faceliftin" tuomia muutoksia.
Tonpsa
 
Viestit: 68
Liittynyt: Ke Loka 2012 24, 15:30
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Corolla KE11 -70

ViestiKirjoittaja Tonpsa » Ti Loka 2013 29, 16:58

Viime viikolla vein auton tuohon Viljakkalaan pajalle. Perjantaina olivat saaneet jarrusylinterit vaihdeltua uusiin ja vetarit saivat irti. Kävi ilmi, että laakerit ei ollu rikki, vaan ne oli täysin väärät eivätkä kunnolla edes paikallaan :lol:

Lisäks perämurikan sisältä oli tullu vettä, kondenssivettä luultavasti kun auto on kylmässä seissyt melkein kymmenen vuotta. Uudet öljyt vaihtavat sitten toki sinne.
Tonpsa
 
Viestit: 68
Liittynyt: Ke Loka 2012 24, 15:30
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Corolla KE11 -70

ViestiKirjoittaja Jansku99 » Ti Loka 2013 29, 20:25

RollaKE10 kirjoitti:Kuva

Onko tollaset "hyllyt" tossa kojelaudan alapuolella alkuperäsesti?


Kyllä ovat alkuperäiset. Kaikissa myyntiesitteissäkin näkyy olevan.
Corolla KE15 Sprinter "IV" -69 [3K] Kesäkulkine
Corolla KE70 -80 [3K] Jäärata-ajokki
Carina E -93 [4A-FE]
Daihatsu Charmant -83 [4K] Arkiajokki
Caldina GT-T ST215W -97 [3S-GTE] Arkiajokki
Corolla CE70 STW -84 [1C]

Muita autoja yli 20kpl
Avatar
Jansku99
Kultajäsen
 
Viestit: 443
Liittynyt: To Marras 2008 06, 22:56
Paikkakunta: Muuruvesi

Re: Corolla KE11 -70

ViestiKirjoittaja Tonpsa » Ma Marras 2013 04, 12:42

Nyt on sitten Corolla katsastettu ja ensimmäistä kertaa liikenteessä sitten vuoden 2003. :)

Autoon korjattiin/vaihdettiin leimalle:
- Takajarrusylinterit
- Takajarruputket
- Kuskinpuolen käsijarruvaijeri herkisteltiin
- Perään vaihdettiin Redlinen öljyt
- Pakoputken loppupätkä väkerrettiin uudesta ke20:n loppupätkästä jatkamalla
- Kuskinpuolelle sivupeili

Peltihommiahan ei autosta paljastunut ollenkaan, tulevaisuudessa täytynee kuskin lattiaa vähän uusia.

Nyt on 350 kilometriä tullut mittariin lisää ja ei voi todeta muutaku että hieno peli päästellä. Auto toimii melko moitteetta, mitä nyt kuluneet jakajan kärjet vähän haittaa tyhjäkäyntiä. Pakoputken kiinnikkeitä pitää muokkailla kun nyt vaimennin kolisee pohjaan töyssyissä.
Maalasin autosta oikean takakyljen kittipaikat piiloon, ja nyt onkin oikea kylki jo melko hyvä. Lisää maalia se vaatii ja vähän pitää hioo. Kuskinpuolta en oo vielä alottanut laittamaan, ei tuolla vesisateessa oikein kiinnosta laitella :D
Tonpsa
 
Viestit: 68
Liittynyt: Ke Loka 2012 24, 15:30
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Corolla KE11 -70

ViestiKirjoittaja Tonpsa » Pe Marras 2013 15, 16:13

Leiman jälkeen tuli n. 1000km mittariin ilman huolia kunnes tänä aamuna kosahti kansipaffi :D saapa tekosyyn ottaa toi yläkerta irti ja putsailla paikkoja samalla.
Tonpsa
 
Viestit: 68
Liittynyt: Ke Loka 2012 24, 15:30
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Corolla KE11 -70

ViestiKirjoittaja Tonpsa » Su Joulu 2013 22, 14:39

Edellisviikonloppuna sain vaihdettua tähän kansipahvin vanhan lauenneen tilalle. Samalla tuli putsailtua kansi ja venakoppa bensalla niin siistiksi kuin suinkin mahdollista.

Vanha pahvi olikin aivan finaalissa.
Kuva

Kannessa riitti putsailtavaa. 1-3 pyttyjen pakovenat meinannu vähän palaa. :D
Kuva

Kansi putsailtuna ja valmiina.
Kuva

Yläkerta kasattuna.
Kuva

Vertailukohtana moottori ennen purkua.
Kuva

Viikon verran tuli käytyä autolla töissä, mutta sitten ajattelin pistää vanhuksen talviteloille ja otin DX:n ajoon. Tyhjäkäynnissä on vielä säädettävää, ja maalihommia piisaa ihan riittävästi.
Tonpsa
 
Viestit: 68
Liittynyt: Ke Loka 2012 24, 15:30
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Corolla KE11 -70

ViestiKirjoittaja Tonpsa » Ke Joulu 2013 25, 19:48

Joulun pyhien ajaksi sain Corollalle tallipaikan, kun työpaikka on kiinni loppiaiseen saakka. Avovaimon kanssa alettiinkin sunnuntaina purkamaan autoa atomeiksi. Takapää purettiin aluksi, kaikki irti mitä lähti. Peräkoukku ei kauhean äkkiä autoon sitten palaakkaan. :D

Takapää purettu.
Kuva
Hitsattavaa paljastui tosiaan kontin tiivisteen alta, vasen reuna ja alareuna täytyy tehdä uusiksi. On jo joskus tehty uusiksi, mutta ilmeisen huonolla tuloksella.

Takapää hiottu ja pohjia aloin tekemään. Tosiaan noi hitsuuhommat teetän kun on niin ohkasta metallia ettei omat taidot riittä hommaan millään.
Kuva

Takakontin kansi pohjamaalattuna.
Kuva

Takakontin pohja hiomisvaiheessa.
Kuva

Molemmat puskurit ja takavalot irrotettuina ja putsailtuina. Ihan hyväkuntoiset puskurit, takapuskurissa yksi pienen pieni reikä.
Kuva

Etupuskuri, maski, valonkehykset ja umpiot purettu. Umpioiden pohjat on alareunastaan päässeet hieman ruostumaan, mutta eivät kuitenkaan läpi asti.
Kuva
Kuva

Auton takakyljet oli täynnä jotain ihmeellisiä kittipaakkuja, joiden alla ei kuitenkaan ollut mitään muuta kuin metallia. Paakut olivat törkeän näköisiä, joten ne piti hioa pois. Kuvissa paakut hiottu poies ja pohjamaalia suhuutettu paikkojen päälle. Seuraavaksi luvassa onkin kittaus ja hiontavaihe.
Kuva
Kuva

Avokki purki autosta myös penkit pois, alta ei oikeestaan mitään yllättävää löytynyt. Paitsi joku oli fiksusti yrittänyt äänieristää autoa vaahtomuovilla.. Onneksi ei ollut kosteutta imenyt itseensä kamalasti. Lisäksi osaisiko joku kertoa, onko tuo punainen lattiamatto alkuperäinen vai onko joku taiteillut autoon uuden lattiamaton? Matto on ainakin osin liimattu kiinni pohjaan niin en alkanut sitä purkamaan tässä vaiheessa.
Kuva
Kuva
Tonpsa
 
Viestit: 68
Liittynyt: Ke Loka 2012 24, 15:30
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Corolla KE11 -70

ViestiKirjoittaja masa82 » To Joulu 2013 26, 22:01

säähän oot ollu ahkerana :D näyttäs aika hyvin istuvalta toi lattiamatto mut harvemmin noissa on ollu karvamattoo alunperin. mut täysin mahdollista silti ja varsinki kun toi on kuitenki viimesiä kymppi sarjasia.
toyota-sälää 0407271635
masa82
Kultajäsen
 
Viestit: 517
Liittynyt: La Elo 2008 02, 21:38
Paikkakunta: hämeenkyrö

Re: Corolla KE11 -70

ViestiKirjoittaja corolla_ke20 » Pe Joulu 2013 27, 12:53

masa82 kirjoitti:säähän oot ollu ahkerana :D näyttäs aika hyvin istuvalta toi lattiamatto mut harvemmin noissa on ollu karvamattoo alunperin. mut täysin mahdollista silti ja varsinki kun toi on kuitenki viimesiä kymppi sarjasia.

itse kävin ke10-ke11 malleista irroittelemassa turvavöitä ja niissäki muistaakseni molemmissa oli karvamatto. liekkö sattunut että molempii ois tehty itse vai olisiko jopa tehtaalta lähtiessä ollut :roll:
Toyota Corolla ke20 -73 3k kesäauto
Toyota Corolla ke30 -80 4k varaosa?!?
Toyota Corolla ke36 -79 3k leimattu 4 vuoden seisomisen jälkeen 2013
Toyota Corolla ke20 -75 ?k 2kpl varaosa/projekteja
Toyota Corolla ke30 -7? ?k turvakaarellinen kori
corolla_ke20
Kultajäsen
 
Viestit: 331
Liittynyt: To Touko 2008 22, 10:56
Paikkakunta: Raahe

Re: Corolla KE11 -70

ViestiKirjoittaja Tonpsa » Pe Joulu 2013 27, 13:35

Tuolla Fintoysin puolella myös asiaa utelin niin Tuomiston Vesa sano että näissä kuuluisi olla musta kumimatto alunperin.
Tonpsa
 
Viestit: 68
Liittynyt: Ke Loka 2012 24, 15:30
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Seuraava

Paluu Projektit -78 ja vanhemmat

Paikallaolijat

Rekisteröityneet käyttäjät: Google [Bot]