KE20 Corolla 1973

Projekteista juttua, kuvia yms. Tähän kansioon vm -78 ja sitä vanhemmat
Alueen säännöt
Vuosimalli raja tähän kansioon on sitten -78
Ennen kuin teet uuden aiheen niin lue tämä

KE20 Corolla 1973

ViestiKirjoittaja Reino93 » La Touko 2019 04, 20:49

Kävin kaverilta hakemassa KE20 corollan jota oli paaliin laittamassa, Sen verran kovapeltinen auto näin parhaimmaksi pelastaa sen. Ongelmana oli paperit kun kaveri sen peltoautoksi 2000 luvun alussa hankki. Autoon sain paperit hankittua kuolinpesän kautta ja sitä myöden olisi tarkoitus liikenne käyttöön rakennella projekti.

Tässä muutamia kuvia autosta:

Viimeiset 15 vuotta seissyt tuossa talon nurkalla, silloin tällöin käynistelty:
Kuva

Kori on aikaisemman omistajan toimesta täysin läpi käyty 1997, samalla rakennettiin moottori uudestaan ja uusittiin paljon osia.
Kuva

Auton hakureissu ja kuljetus tallille:
Kuva

Etsin seuraavia osia tähän autoon:
- Takaiskarit
- Koiranluut
- Levyjarullinen perä (mistä autosta?)
- 2 piiri pääsylinteri

Näihin on todella rajoitetusti varaosia tarjolla, olisi kiva tietää mistä malleista käy osat tähän suoraan tai mistä kannattaisi tarvike/alkuperäisiä osia lähteä kyselemään.

Pohjan kävin läpi ja ei olisi kuin 5-6 reikää hitsattavana, jarruissa ongelmaa (seisonut pitkään) ja päästöjä täytyy varmasti fiksailla (kone käynti kuntoinen mutta ei ole täydessä tikissä)

EDIT: 2 piiri pääsylinteri
Viimeksi muokannut Reino93 päivämäärä Su Touko 2019 05, 10:39, muokattu yhteensä 2 kertaa
Reino93
 
Viestit: 2
Liittynyt: La Touko 2019 04, 16:00

Re: KE20 Corolla 1973

ViestiKirjoittaja Puolituinen » La Touko 2019 04, 22:54

Hyvä että sait pelastettua paalaukselta. KE20 on ainakin omasta mielestä hienoin corollan korimalli mitä koskaan tehty.

Äkkiseltään ei muuta levyjarrullista perää tule mieleen kuin AE86 corollan perä. Mut niiden hinnat pilvissä ja en tiiä miten leveys istuu KE20 corollaan. Korvakkeet ainaki joutuu lehtijousille tekemään. Jos ei nyt mitään älyttömiä tehotavotteita ole, ni varmaan helpoin sovittaa jonkun auton levyt vakio akseliin jos levyt välttämättä haluaa. Kyllä se vakio perä vapari K-sarjan tehot kestää.

Tarkotat varmaan 2 piiri pääsylinteriä? En oo ite ainakaan missään autossa vielä nelipiiriseen törmänny :D Sylinterin halkasiaa ei kannata ainakaan kasvattaa, jos ei sit myös etujarruihin ole tulossa muutoksia. En tiiä minkä kokonen pääsylinteri KE20:ssä on, mut oliskohan KP starletin kakspiiri sylinteri lähellä..

KE20 corollaan löytää ebaystä aika paljon osia.

Sytkä puolelle uusit kärjet, kannen, pyöriän, johdot ja tulpat. Kaasarin putsaus ja venojen säätö, ni sit on tikissä :)
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 730
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Re: KE20 Corolla 1973

ViestiKirjoittaja KOIKKA » La Touko 2019 04, 23:14

Tässä ei ole mitään koiranluita.
Corolla KE-20 -76 kesäkäyttö
Starlet KP-61 -84 ympärivuotiseen käyttöön
Avatar
KOIKKA
Kultajäsen
 
Viestit: 313
Liittynyt: To Syys 2009 10, 21:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: KE20 Corolla 1973

ViestiKirjoittaja J-M Kujala » Su Touko 2019 05, 08:00

Jos takajarrutehon takia tahtoo levyt rumpujen tilalle, niin ihan turhaa.
Rummuthan on hyvinkin tehokkaat.

Levyjä miettiessä pitää sit samalla miettiä perän vetoakselin päittäisvälystä ja jarrusatulan tyyppiä.

Tehostettu pääsylkky vaan ja ehkä kakspiirisenä, mut sitte ottaa koko systeemi viiveventtiileineen autosta jossa samantyyppiset systeemit..

Ite jos tämmöiseen haluis paremmat jarrut, niin tehostettu jos ei jo ole ja etupäähän isompaa jarrua halkasijaltaan, takapäästä se ei jää kiinni ja rumpujen tehoa saa säädettyä erikokoisilla sylintereillä. Tahtoo olla näissäkin jarrutasapaino takana, ku laitetaan alusta ja pitävät renkaat.

Ei Toyotalta ainakaan löydy noin kapeaa levyperää suoraan mikä passais kaventamatta ke20 alle.
Toyota Celica TA-22
Toyota IQ
Ford Mustang GT -05
J-M Kujala
 
Viestit: 765
Liittynyt: To Huhti 2008 24, 18:24
Paikkakunta: Vaasa

Re: KE20 Corolla 1973

ViestiKirjoittaja Reino93 » Su Touko 2019 05, 10:37

KOIKKA kirjoitti:Tässä ei ole mitään koiranluita.


Kuva

Tuo pystytappi mikä yhdistää vakaajatankon alatukivarteen on katki, oletin että koiranluu olisi kyseessä :)

J-M Kujala kirjoitti:Jos takajarrutehon takia tahtoo levyt rumpujen tilalle, niin ihan turhaa.
Rummuthan on hyvinkin tehokkaat.


Okei, Täytyy miettiä jos vaan pääsylinterin vaihtais. Tarkoituksena eka katsastaa ja sitten myöhemmin turbo tekniikkaa pellin alle.

Puolituinen kirjoitti:Sytkä puolelle uusit kärjet, kannen, pyöriän, johdot ja tulpat. Kaasarin putsaus ja venojen säätö, ni sit on tikissä


Ebayhyn ostelemaan, sieltä en edes katsonut vielä. Oletin että suomesta olisi saanut mutta sama ongelma kuin aiemman 180B datsunin kanssa ei ole osia suomessa ja joutu kaiken tilaamaan ulkomailta tai ostamaan purkuosina :D
Reino93
 
Viestit: 2
Liittynyt: La Touko 2019 04, 16:00


Paluu Projektit -78 ja vanhemmat

Paikallaolijat

Rekisteröityneet käyttäjät: Google [Bot]