Toyota Corolla KE35 1600 -75

Projekteista juttua, kuvia yms. Tähän kansioon vm -78 ja sitä vanhemmat
Alueen säännöt
Vuosimalli raja tähän kansioon on sitten -78
Ennen kuin teet uuden aiheen niin lue tämä

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja JPV » Ma Joulu 2018 03, 21:23

:-D kokeillaan siis tuolla, miten toimii.
Jos ei toimi, niin tehdään toisenlainen.
Ei tää niin vakavaa ole, kantapäänkautta se aina paras oppi tulee.

Voikos sinne megaan laittaa ihan mitä vaan trikkerin arvoiksi?
jos tuosta ottaa joka toisen piikin veks, niin siitä tulisi 18-1 trikkeri
JPV
 
Viestit: 114
Liittynyt: Pe Huhti 2017 14, 12:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja kyyry » Ti Joulu 2018 04, 00:03

muistaakseni voi. hammaslukumäärä pitää olla tasalukuun jaollinen sylinterimäärällä että toimii
corolla SE70 2,0 16valve
corolla TE20 R/F
corolla SE80 2,0 16valve
mazda 323 F jokkis
vw caravelle T4 TDI
kansien kairausta, moottorien säätöjä, tehonmittauksia
Avatar
kyyry
Kultajäsen
 
Viestit: 1264
Liittynyt: To Syys 2006 28, 23:15
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja Puolituinen » Ti Joulu 2018 04, 09:33

Tuossa saattaa tulla ongelmaksi myös hampaan kapeus, eli ei välttämättä auta vaikka nyppäis joka toisen hampaan pois, mut tosiaan saattaa toimia noinki :) Ite olen käyttäny autotunen 24-1 triggeriä hall-antureiden kanssa ja on toiminu. Halkaisija on lähes sama kuin ainakin 4K:n ja 4A-GE:n hihnapyörän halkaisija on, joten ei näytä kauheen julmalta.

Tota anturin telinettä kyllä vahvistaisin vielä jotenki, kun näyttää olevan vaan ohkasta latiskaa ja kiinnityspiste kaukana. Alkaa mielellään anturi värisemään kierroksilla ja muista lopullisessa kasauksessa laittaa lukitteet joka väliin ettei anturi pääse tekemään lähempää tuttavuutta triggerin kanssa :D
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 708
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja JPV » Ti Joulu 2018 04, 17:21

Ihan hyviä huomioita. Täytynee harrastella vähän lisää, ei tämäkään ihan kerrasta näköjään valmiiksi tule.

Yksi mihin saisi tehtyä tuon triggerikehän nätisti olisi porata vauhtipyöräntaakse reikiä sopivasti ja välipeltiin anturi koneen alle. Noitakin näyttää olevan tehty.
JPV
 
Viestit: 114
Liittynyt: Pe Huhti 2017 14, 12:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja JPV » Su Helmi 2019 24, 13:25

Meikäläisen touhut tahtoo vaan levitä kokoajan. Valmisteluja ja testejä tehty uuden moottorin ympärillä.
Kohta kun saa Corollan esiin talvisäilöstä, niin asennettavaa riittää

Purettu vaihdelaatikko osiin kun kakkonen ei mennyt kunnolla alaspäin vaihtaessa päälle.
Löyty orkkis kakkosen synkro toyotalta samaan hintaan kun maailmalta tilattuna.
Samalla laitan sivuakseliin uusia laakereita.

Kiinan androidradio taitaa tulla ATEcun näytöksi kun yhteys pelaa usb-sarjaportti adapterilla hienosti.
Löyty torista vielä perään sopiva vahvistin ja subbarikin, nyt tulee kunnon rokkikonekin samalla :-D

Nykyteknologia vie lisää sähköä ja jo viimekesänä meinasi olla sähkönpuutteen kanssa ongelmaa.
Piti siis sovittaa 55A boschilainen omalla säätäjällä, niin pääsee antiikkisesta omasta säätimestä eroon. Saa tasasen jänniteen josta nuo nykyajan vermeet tykkää.

Polttoainejärjestelmä alkaisi olemaan asennusta vaille valmis.
Laitan alumiinilootan pumppuineen varapyöränkoteloon, jonne bensa lappoaa itekseen tankista.
Suuttimetkin on testattu 3bar paineella, löpöä tulee 300cc/minuutissa.
On kyllä nätti suihku tuommosissa 12 reikäisissä mopon suuttimissa!

Uusi trikkeri onkin nyt harvempi 12-1 joka testeissä toimii hyvin kun pyörittelee kampuraa.
Bensapumpu lähteee oikein päälle, kierrokset näkyvät oikein läppärillä ja suuttimet sätkyttää kierrosten mukaan

Vielä pitäisi laittaa vakiot TG nokat mauri virtaselle hiottavaksi 280 asteisiksi. Soittelin ja lupautuikin jo tekemään sopivaan hintaan.
Senjälkeen pääsisi tekemään venat ja säädöt kohdilleen...

Jotain kuviakin lisätty:
http://www.kotikone.fi/jpv/Toyota%20Cor ... index.html
JPV
 
Viestit: 114
Liittynyt: Pe Huhti 2017 14, 12:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja kyyry » Ke Helmi 2019 27, 13:21

näytti trikkerin anturinteline hepposelta. kokemuksesta tiiän että alkaa vipraamaan.
corolla SE70 2,0 16valve
corolla TE20 R/F
corolla SE80 2,0 16valve
mazda 323 F jokkis
vw caravelle T4 TDI
kansien kairausta, moottorien säätöjä, tehonmittauksia
Avatar
kyyry
Kultajäsen
 
Viestit: 1264
Liittynyt: To Syys 2006 28, 23:15
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja JPV » Ke Helmi 2019 27, 16:38

On se kumma jos ei kestä vieläkään? :-D

Se on kuitenkin 4mm tavaraa
Ja Just vahvistin sitä hitsaamalla 4mm levystä vielä vahvikkeen kulmaan.

hitsatessa muutti vähän muotoaan ja osu tuohon alumiinikoppaan.
Yritin vääntää puolen metrin kangella, ei taipunut. piti kiinnitysreiistä tehdä soikeat että sai irti kopasta.

Puhutko muuten tästä kuvasta, jossa on jo laitettu se vahvike kulmaan?
http://www.kotikone.fi/jpv/Toyota%20Cor ... et153.html
JPV
 
Viestit: 114
Liittynyt: Pe Huhti 2017 14, 12:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja kyyry » To Helmi 2019 28, 11:04

mulla oli tehty paksusta kulmaraudasta. anturi tulee kauas viimisestä pultti kiinnityksestä. kauan aikaa etitiin vikaa ja sitte se loppu ku tein viellä yhen "haruksen" pultin alle.
vaikka kui koittii väänellä ja kattoa ni silmä ei nähnyt että teline heiluu mutta kyllä se moottorin käydessä sitte kuuli :D
aika monta autoa joutunut lähtee kotia kesken säädön ku anturitelineet liian hepposia tai sitte alettu vahvistaan telinettä.
corolla SE70 2,0 16valve
corolla TE20 R/F
corolla SE80 2,0 16valve
mazda 323 F jokkis
vw caravelle T4 TDI
kansien kairausta, moottorien säätöjä, tehonmittauksia
Avatar
kyyry
Kultajäsen
 
Viestit: 1264
Liittynyt: To Syys 2006 28, 23:15
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja JPV » La Maalis 2019 02, 09:48

Okei, pakko se on sitten uskoa ja tehdä vielä jäykempi siitä.
Tuntuu vaan aika julmalta käyttää kilotolkulla rautaa että saa parin gramman anturin pysymään pailkoillaan :-D

Tehdään telineestä siis versio kolme, katsotaan kelpaako se asijaintuntijoille :-D

Tällä viikolla on saanut rojektia etenemään ihan kivasti.
Löysin vielä yhden täydellisen alkupeäisen räpeltämättömän 2tg kannen, josta sain loput puuttuvat venttiiliosat.
Oli jopa pakoventtiilit ehjät!
Näitäkin löytyy vielä ihan kohtuu hintaan.Tosin itse kansi oli se huono 88262 malli ei puolipalloilla ja pienillä epäkeskeisillä palotililla. Tästähän voisi tulla tulevaisuuden turboon hyvä kansi tasalakisilla männillä.....?
Kannessa oli myös nokat, jotka lähtivät kylmäkosken erikoismoottoriin hiottavaksi.
Jää itselle vielä yhdet hyvät vakiotkin.

Asentelin omaan 88260 kanteen uudet pako-ohjurit + ohkaisemmalla 8mm varrella pakoventtiilit.
15g keventyi pakoventtiili (95g oman paino, jeepin venttiili lyhennettynä painaa 80g)
Tämä varmasti auttaa sitä että pakoventtiilit ei niin helposti ota mäntiin kiinni kierroksilla.

Vauhtipyöräkin lähti kevennykseen.
JPV
 
Viestit: 114
Liittynyt: Pe Huhti 2017 14, 12:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja kyyry » La Maalis 2019 02, 12:42

JPV kirjoitti:Okei, pakko se on sitten uskoa ja tehdä vielä jäykempi siitä.
Tuntuu vaan aika julmalta käyttää kilotolkulla rautaa että saa parin gramman anturin pysymään pailkoillaan :-D

Tehdään telineestä siis versio kolme, katsotaan kelpaako se asijaintuntijoille :-D



jos anturin sais ihan pultin viereen kiinni ni ei tarvis olla jämerä teline mutta ku tuossa tulee pitkä vipuvarsi ni vaikuttaa aika paljon värinään.
jakopään koppaan ku hitsais likelle anturia alumiinin palasen mihin kierre ja siittä pultin alta korvakko anturintelineeseen ni sais tukevammaksi.
oon tässä 14 vuoden aika mitä ite oon penkittänyt ni monenlaista anturintelinettä jokka ei muka värise ja silti sieltä on lentänyt anturin nokasta palanen pois ku hipasee trikkeriin tai sitte alkaa käyntihäiriöt ku teline vipraa.
corolla SE70 2,0 16valve
corolla TE20 R/F
corolla SE80 2,0 16valve
mazda 323 F jokkis
vw caravelle T4 TDI
kansien kairausta, moottorien säätöjä, tehonmittauksia
Avatar
kyyry
Kultajäsen
 
Viestit: 1264
Liittynyt: To Syys 2006 28, 23:15
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja JPV » La Maalis 2019 02, 15:46

kyyry kirjoitti:jakopään koppaan ku hitsais likelle anturia alumiinin palasen mihin kierre ja siittä pultin alta korvakko anturintelineeseen ni sais tukevammaksi.


Tämähän se voisikin olla pätevä suunta lähteä tekemään, pitääpä tuumata asiaa...
Ei tosiaan tarvis tehdä niin julmaa telinettä kun olisi yksi kiinnityspiste lisää.
JPV
 
Viestit: 114
Liittynyt: Pe Huhti 2017 14, 12:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja JPV » Su Huhti 2019 07, 11:42

Trikkerin teline on vieläkin tuotekehitysosastolla eli ei hajuakaan mitä sille tehdä :mrgreen:

Hommattu hukkakipinäpuola ja säädetty se toimimaan. Testattu pyörittämällä moottoria, kyllä sieltä kipinä tulee ja näyttäisi osuvan aika oikeaan aikaankin :D
Nyt olisi bensa ja kipinä kunnossa, pitää saada siis moottori kasaan...

Vauhtipyörä tuli kevennyksestä, lähti reilu 2kg ja nyt painaa 6,6kg.
2TG nokka-akselitkin tuli hionnasta. Tehty uudet pakoventtiilit ja säädetty välykset kohdilleen.
Käännetty 2T lohkon kolme viimeistä nokka-akselin laakeria jotta turhat öljyreiät meni umpeen.
Sorvattu 2T männistä 1.5mm pois reunoista ja muotoiltu venakoloja niin että mahtuu pyörimään 3T kampuralla ja TG kannella hiotuilla nokilla.
Useampi milli piti syventää ja suurentaa venakoloja. Männäpatin tilavuudeksi tuli näillä virityksillä nyt 25,5cc josta seuraa 10.7 puristukset.
Kasattu moottorin alakerta valmiiksi.
Seuraavaksi pitää rakentaa 3.4mm oma ns monikerroskannentiiviste :shock:

Kiirehän tässä taas vaihteeksi tulee kun talvella lorvii.
Ja nyt kaikki mahdollinen on koneessa muuttumassa niin ihme on jos sen saa toimimaan...
:D


kuviakin lisäilty: http://www.kotikone.fi/jpv/Toyota%20Cor ... index.html
JPV
 
Viestit: 114
Liittynyt: Pe Huhti 2017 14, 12:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Edellinen

Paluu Projektit -78 ja vanhemmat

Paikallaolijat

Rekisteröityneet käyttäjät: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä

cron