Toyota Corolla KE35 1600 -75

Projekteista juttua, kuvia yms. Tähän kansioon vm -78 ja sitä vanhemmat
Alueen säännöt
Vuosimalli raja tähän kansioon on sitten -78
Ennen kuin teet uuden aiheen niin lue tämä

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja JPV » Ti Syys 2018 04, 07:21

Aikahyvin kuulostaa olevan megat hanskassa :-D

Läppärungoistakin tuntuu olevan vähän ristiriitasia kokemuksia.
Mutta olisi tosiaan helppo tehdä, täydelliset setit sen alle 100e.
Mullekin riittääs koon puolesta 600cc mopon läpät, mutta tiiätkö minkä kokoset on esim CBR suuttimet
Jos oikein käsitin eilen lueskelemalla, niin 600 pyörissä voisi olla luokkaa 240cc/min suutimet?
Silloin riittäisi mun tehotavoitteisiin ainakin alkuun :-D

Bonuksena saisi imuäänet pidettyä perinteisinä ja oishan ne komeetkin :-D
JPV
 
Viestit: 98
Liittynyt: Pe Huhti 2017 14, 12:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja Puolituinen » Ti Syys 2018 04, 12:29

Pitkään iteki harkitsin et uskaltaisko megaa lähtee koittaa kun kaasarit kyllästytti, lopulta ostin käytetyn purkin ja sen asentelin starlettiin, siitä se sit pikkuhiljaa karkas :D

Jyrkällä nokalla ei kunnollista tyhjäkäyntiä saa kuin tuplilla tai läppärungoilla, tämän asian opettelin ite kantapään kautta tapellessa päästöjen kanssa :)

Kuussatasen suuttimet ei oo kuin joku ~170cc mitä niitä joskus yritin ite mittailla ku en niistä mitää fiksua tietoa mistään löytäny. Tonnisen CBR:n suuttimet on mielestäni 240cc. Tonnisen läppärungot on myös vähän leveemmällä jaolla joten vois istua T-koneeseen paremmin, ovat toki keskeltä erotettavissa, mut sit joutuu vivustoa rakentelee väliin jos erottaa. Tonnisen rungot on 42mm läpällä. Hondan rungoissa vielä sekin hyvä puoli et niissä on lisäilma venttiilit valmiina, joten saa kylmänä säädettyä vähän korkeamman tyhjäkäynnin. Se toimii vahapatruunalla joten tarvii vain neste kierron sille.

Mopon rungot on vaan tuettava hyvin ku ne tulee kumikurkkujen varaan, ei kestä pelkästään niiden varassa.

Tässä yhdet tonnisen rungot
https://m.ebay.com/itm/THROTTLE-BODIES- ... Swb6dakVjq
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 688
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja JPV » Ti Syys 2018 04, 19:30

Puolituinen kirjoitti:Tässä yhdet tonnisen rungot
https://m.ebay.com/itm/THROTTLE-BODIES- ... Swb6dakVjq


:-D katoin itekin eilen tuota linkin läppärunkoa, että oispa sopivan hintanen.

Arvoin vielä silloin 1000 ja 600 välillä kun en tiennyt niistä oikein kokoja, mutta jos suuttimien koot menee noin, niin valinta on tehty. Tilasinkin sen äsken pois.

Kiitos hyvistä vinkeistä, nyt valinta helpottui paljon!
JPV
 
Viestit: 98
Liittynyt: Pe Huhti 2017 14, 12:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja Puolituinen » Ti Syys 2018 04, 23:36

Megaan jos päädyt ni multa saa apuja kysellä. Modien teko onnistuu ja onnistuu vaikka kokonaan uuden kasaus. Jotain neuvoakin osaan ehkä antaa :)
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 688
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja kyyry » To Syys 2018 06, 16:11

läppärunkoja saa tuplakaasari jaolla ni ei tarvi tehä imusarjaa. ovat kalliimpia ku mopon runkot.
corolla SE70 2,0 16valve
corolla TE20 R/F
corolla SE80 2,0 16valve
mazda 323 F jokkis
vw caravelle T4 TDI
kansien kairausta, moottorien säätöjä, tehonmittauksia
Avatar
kyyry
Kultajäsen
 
Viestit: 1254
Liittynyt: To Syys 2006 28, 23:15
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja JPV » La Syys 2018 08, 09:06

Tuli noita tuplakaasarin näköisiä läppärunkojakin kuolattua jonkin aikaa ennen kuin tuli järkiinsä.
Hintaa niillä tulee lähes 10-kertaisesti, kun ottaa huomioon että mopon läpissä tulee näköjään kaikki(tps,suuttimet,map,tyhjäkäynti) mukana.
Mopon läpät on kyllä täydellinen ja kompakti aloitussetti :-)

Ja kun tämä on harrastus, niin on silloin tehtävä jotain itsekin ja ajankäytöllä ei ole niin väliä.
Imusarjaa tässä on nyt suunniteltu ja aloitettu laipan teolla...
Kunhan läpät tulee ensiviikolla niin pääsee sovittamaan miten jaot passaa kannen reikiin...

Corolla edelleen ajossa, koneen käyttöominaisuudet on aika huonot nyt, mutta muuten toimii hyvin.
Tää tarttee vielä kunnon moottorin, sellainen yritetään tehdä ensi talvena :-D

Mulla olisi nyt 3T koneistettu kampi ja siihen sopivat uudet laakerit.
Pitää tilata uudet 3T männät vielä, niin sitten olisi 1800 alakerta ok.
Päälle vähän muotoiltu kansi, 290 nokka, puristuksia ja ohjelmoitava ruisku niin siinä olisi suunnitelma tällähetkellä :-D
JPV
 
Viestit: 98
Liittynyt: Pe Huhti 2017 14, 12:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja MikaN » Su Syys 2018 09, 08:31

JPV kirjoitti:Tuli noita tuplakaasarin näköisiä läppärunkojakin kuolattua jonkin aikaa ennen kuin tuli järkiinsä.
Hintaa niillä tulee lähes 10-kertaisesti, kun ottaa huomioon että mopon läpissä tulee näköjään kaikki(tps,suuttimet,map,tyhjäkäynti) mukana.
Mopon läpät on kyllä täydellinen ja kompakti aloitussetti :-)

Ja kun tämä on harrastus, niin on silloin tehtävä jotain itsekin ja ajankäytöllä ei ole niin väliä.
Imusarjaa tässä on nyt suunniteltu ja aloitettu laipan teolla...
Kunhan läpät tulee ensiviikolla niin pääsee sovittamaan miten jaot passaa kannen reikiin...

Corolla edelleen ajossa, koneen käyttöominaisuudet on aika huonot nyt, mutta muuten toimii hyvin.
Tää tarttee vielä kunnon moottorin, sellainen yritetään tehdä ensi talvena :-D

Mulla olisi nyt 3T koneistettu kampi ja siihen sopivat uudet laakerit.
Pitää tilata uudet 3T männät vielä, niin sitten olisi 1800 alakerta ok.
Päälle vähän muotoiltu kansi, 290 nokka, puristuksia ja ohjelmoitava ruisku niin siinä olisi suunnitelma tällähetkellä :-D


hyvätä kuulostaa suunitelmat :) siitähän ei sitten enää pitkä matka ole turbotukseen :lol: tätä topiikkia on mukava seurata kun suunnittelu ja homma etenee eikä jäädä paikoilleen junnaamaan :lol: itsellä taitaa vielä ensikin kesän tuo oma hootee kulkea tuolla 4k:lla taidan vaihtaa siihen nuo venakumit ettei tarttis tuota öljyä koneeseen kaadella kokoaikaa :lol:
corolla ke70 vm-82 4a-f (käyttis)
corolla ke70 vm-82 4a-g (projekti)
corolla ce70 vm-84 1c (varaosa)
corolla ke35 vm-76 4k (projekti)
avensis t22 vm-98 7a-fe (käyttis)
avensis t22 vm-98 7a-fe (käyttis)
Avatar
MikaN
Kultajäsen
 
Viestit: 106
Liittynyt: La Kesä 2010 12, 23:29
Paikkakunta: sotkamo

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja JPV » Su Loka 2018 07, 12:45

2T Imusarjaa rakenneltu mopon ruiskuläppärungoille...

Ja just kun alkaa olemaan valmista, löytyy iso kasa 2TG osaa joita ei ehkä malta olla käyttämättä :roll:
Muuten täydellinen 2TG sarja osineen, mutta pakoventtiiliremonttia pitänee tehdä parhaaseen kanteen...

Jos saan kannen kuntoon, niin sittenhän siinä olisikin jo 3T-GE kone!
Eli pitänee jossain välissä tehdä vielä toinen imusarja TG kanteen :mrgreen:
Nooo, ompahan nyt jo harjoiteltu ja toisesta tulee täydellinen...

Kuvia lisätty: http://www.kotikone.fi/jpv/Toyota%20Cor ... index.html
JPV
 
Viestit: 98
Liittynyt: Pe Huhti 2017 14, 12:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja JPV » La Marras 2018 10, 13:55

On se lopetettava ajokausi nyt tähän, kokoajan on niin märkää ettei viitsi ajella.
Kilsoja tuli tänä kesänä 3112, ja kerran piti vaan kone purkaa :-D

Hommailtu ja tehty 2TG osia.
Selailtu päiväkausia netistä, mistä löytyy kehityskelpoisia pakoventtiili-osia.
Yritän tehdä jeepin 8mm varrellisista pakoventtiileistä ja isuzun ohjureilla sovitettuna 2T venakumeille. Naurettavan halpoja oli ainakin osat, ei montaa euroa mene hukkaan jos ei onnistu. :-D
Ja nyt olisi läppärunkojen imusarjatkin kumpaankin kanteen, eli vaihtoehtoja on.

Seuraavaksi pitää irroittaa kone autosta ja purkaa osiksi.
Tälle väliaikaiselle 12T koneelle tuli kahdessa kesässä 5847Km


Talven aikana yhdistellään parhaat osat, keväällä näkee mikä on lopputulos...


Kuvia lisäilty: http://www.kotikone.fi/jpv/Toyota%20Cor ... index.html
JPV
 
Viestit: 98
Liittynyt: Pe Huhti 2017 14, 12:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Edellinen

Paluu Projektit -78 ja vanhemmat

Paikallaolijat

Rekisteröityneet käyttäjät: Google [Bot]

cron